پیشنهاد سردبیر

سفیر ایران در روسیه، در مصاحبه‌ای با رسانه‌های روسیه گفت که آمریکا در جنگ‌های روانی خود علیه دیگر کشورها شکست خواهد خورد.

جلالی: جنگ‌های روانی آمریکا شکست خواهد خورد

«کاظم جلالی» سفیر ایران در روسیه، در بخش دیگر مصاحبه خود با شبکه راشاتودی روسیه گفت: «واشنگتن همواره در تلاش است تا کشورهای مخالف منافع خود را با دروغ، بی‌اعتبار و اعتبار آنها را خدشه دار کند.»

او در مصاحبه روز شنبه خود افزود: «آمریکا درحال ایجاد جنگ‌های روانی است. آمریکا اساساً دو روش دارد، سعی می‌کند با اتهامات واهی، عزت را بشکند و زمانی که این روش نتیجه نداد، تحریم‌ها را اعمال می‌کند.»

جلالی تأکید کرد: «ما ایرانی‌ها ۴۵ سال است که با این روش‌ها آشنا بوده‌ایم و می‌دانیم که آمریکایی‌ها اتهامات خود را دروغ می‌دانند و به موفقیت نخواهند رسید.»

سفیر ایران همچنین به اتهامات اخیر آمریکا علیه ایران پیرامون مداخله ادعایی تهران در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پرداخت و گفت: «اتهامات آمریکا همگی دروغ هستند و نباید آنها را جدی گرفت. واضح است که رسانه‌ها تلاش می‌کنند حقایق کشورهای مختلف از جمله حقایق و داده‌های واقعی انتخابات را آشکار کنند اما آنها تلاش می‌کنند این رسانه‌ها را با مسائلی مثل مداخله در انتخابات بدنام کنند.»

وی تاکید کرد: «همه می‌دانند اینها فریب و نیرنگی بیش نیست و هرگز موفق نخواهد شد.»

جلالی با اشاره به تحریم شدن راشاتودی توسط آمریکا، در بخش دیگری از مصاحبه خود افزود: «وظیفه رسانه، شفاف‌سازی حقایق و وقایع است. طرح این ادعا که یک رسانه درحال مداخله در مسئله‌ای است، خنده‌دار و مضحک است. وظیفه رسانه، اطلاع‌رسانی دقیق درباره انتخابات، شرایط هر کشور و هر جامعه‌ای است.

مصاحبه جلالی با شبکه راشاتودی درحالی صورت می‌گیرد که روز جمعه، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا از اعمال تحریم علیه ۳ شخص و ۲ نهاد در ارتباط با شبکه راشاتودی خبر داد.

بلینکن مدعی شده بود: «با توجه به اطلاعات جدید، که بیشتر آن‌ها از کارمندان «آر تی» (راشا تودی) به دست آمده است، ما اکنون می‌دانیم که «آر تی» دارای قابلیت‌های سایبری است و در عملیات‌های اطلاعاتی و نفوذ مخفیانه و تهیه تجهیزات نظامی مشارکت داشته است.»

وی ادامه داده بود: «در نتیجه‌ی این یافته‌ها، امروز تحریم‌هایی علیه سه نهاد و دو فرد به دلیل عملیات‌های نفوذ جهانی مخفیانه روسیه از جمله دخالت در دموکراسی مولداوی و انتخابات آینده آن اعمال می‌کنیم.»

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به تلاش‌ها برای مقابله با انتشار اخبار جعلی، گفته بود: «امروز آمریکا، انگلیس و کانادا کمپین دیپلماتیک مشترکی را برای جذب هم‌پیمانان و شرکای سراسر جهان به‌منظور مقابله با تهدید ناشی از «آر تی» و دیگر دستگاه‌های اطلاعات نادرست و نفوذ مخفیانه روسیه، راه‌اندازی می‌کنند.»

در مقابل، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز علت اصلی تحریم شدن شبکه خبری روسی را «ناامیدی واشنگتن برای حفظ سلطه خود بر افکار عمومی جهانی و حفظ اسطوره خطاناپذیری خود» معرفی کرد و در گفت‌وگویی تلفنی با شبکه خبری راشاتودی تاکید کرد که این مساله درباره انتخابات آمریکا یا اوکراین نیست بلکه بیشتر درباره تلاش واشنگتن در حفظ اسطوره خطاناپذیری خود به وسیله سرکوب منابع اطلاعات است.

وی افزود: «رسانه‌های روسی حقایقی را ارائه می‌کنند که افسانه انحصار واشنگتن را تضعیف می‌کند و توهم پان آمریکایی ناموجودی را که توسط هالیوود، فست‌فودها و بازار انبوه آمریکا شکل گرفته بود، از بین می‌برد.»

زاخارووا در ادامه گفت: «رسانه‌های روسی با تمرکز بر مشکلات، چالش‌ها و پیروزی‌های واقعی جامعه امروز، تصویری عینی از واقعیت را تشکیل می‌دهند. آنها اجازه نمی‌دهند مردم توسط کانال‌های جریان اصلی آمریکایی معتاد و زامبی شوند.»

وی همچنین خاطرنشان کرد که واشنگتن بار دیگر هیچ مدرک مشخصی برای حمایت از اتهامات خود ارائه نکرده و به همین دلیل است که پرونده راشاتودی به دادگاه ارجاع نشده است بلکه در یک نشست خبری آن هم در زمانی که بیشترین تماشاگر را تلویزیون دارد، اتهامات علیه این شبکه خبری روسی مطرح شد.

زاخارووا ادامه داد: «ما دیگری درباره تحریم‌ها صحبت نمی‌کنیم. ما در مورد آزار و اذیت صحبت می‌کنیم. این همان کاری است که با شبکه خبری راشاتودی و به طور کلی برای رسانه‌های روسی انجام می‌شود. این آزار و اذیت علیه تمامی جامعه مدنی کشور ماست.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.